Betalning

I samarbete med Klarna erbjuder vi betalning med Klarna Checkout som samlar alla betalsätt i en och samma lösning – välj mellan direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.

Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig via email. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet.

Vi erbjuder även Betalkort via Stripe om du hellre önskar detta behandlingsalternativ.


Leveranstid
Normalt skickas din order inom 24-48h. Om en vara skulle vara slut så kontaktar dig för vidare information.


Vill du returnera en vara eller byta till annan vara?

Maila oss i detta fall så vi kan skicka er en retursedel.

kontakt@vasen-af-sverige.se

Glöm inte att skriva ORDERNUMMER, namn & adress , så att vi kan nå dig om det skulle behövas. Det underlättar även hanteringen om du skriver avsändare utanpå kuvertet.

När en vara returneras till oss så får Du som kund bekosta returfrakten.

Retur- och bytesrätt gäller ej för varor som är använda.


Personuppgifter
Väsen af Sverige är ansvarig för de personuppgifter som Du lämnat till oss. Dessa uppgifter kommer att användas för att kunna behålla vår kundrelation och till marknadsföringsändamål. Vill Du göra någon ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret gör du det lättast genom att maila oss så löser vi detta omgående.


Säkerhet
Att beställa saker i någon annans namn är ett allvarligt brott som kan klassas både som urkundsförfalskning (då man på elektronisk väg signerar beställningen med någon annans namn) och bedrägeri (i och med att man utger sig för att vara någon annan). Straffet för detta är böter och/eller fängelse. 

När du beställer från oss sparas din IP-adress, vilket innebär att vi kommer att kunna spåra beställningen samt göra en polisanmälan om nödvändigt.

Enligt svensk köplag får man inte ingå distansavtal om man inte har fyllt 18 år. Du måste med andra ord vara 18 år eller äldre för att beställa.

Eftertryck, kopiering m m av internetbutikens text och bilder förbjudes.

Köpvillkor

Allt som säljs i butiken finns i vårt lager i Sverige om inget annat tydligt står i beskrivningen av varan.

Vi reserverar oss för slutförsäljning, vi har inte alltid exakt lagerstatus angiven i webshoppen. Det kan hända att varor hinner ta slut i lager innan vi uppdaterar lagerstatusen i webshoppen, vi kontaktar då dig.

Vi reserverar oss för text- och bildfel. OBS! Smycken och egentagna kort i färg i webshoppen kan avvika något från den verkliga varan!

Priser
Priserna är i svenska kronor och inkluderar gällande moms, för närvarande 25%. Vi reserverar oss för prisändringar på grund av ändrad moms eller onormalt stora förändringar i valutaläget, inköpspriser etc. och förbehåller oss rätten att justera priser.

Frakt

Idag så använder vi Postnord i huvudsak som sköter vår frakt, vi kommer att erbjuda fler frakttjänster inom kort. Vill du ha din order fraktad på annat sätt så kontakta oss så kan vi se vad vi kan erbjuda.

Observera att ditt namn MÅSTE stå på den adress du valt som leveransadress, annars delar Postnord inte ut försändelsen, den kommer i retur till oss och vi har rätt att ta ut en returavgift.

Retur/Ångerrät
Du kan returnera din vara inom 14 dagar efter att du hämtat ut din försändelse, tänk på att förpackningen måste vara obruten för att du ska kunna få byta varan.

För att kunna byta kläder eller smycken, ska varan vara oanvänd. Vi har ingen retur/bytes/ångerrätt på presentkort.

Varor med nedsatt pris ersätts om varan skulle gå sönder inom skälig tid, men vi ger ingen ekonomisk kompensation vid reklamation av dessa varor. Givetvis har du alltid 14 dagars ångerrätt även på dessa varor.

Reklamationer
Skulle vi leverera fel antal eller fel vara är vi angelägna om att du meddelar oss så snart som möjligt så att vi får rätta till felet. Skulle varan vara trasig reklamera den även om du brutit plomberingen. 

Maila oss så hjälper vi självklar dig med detta.

Var vänlig ha ditt ordernummer tillgängligt så att vi kan hjälpa dig på snabbaste sätt.

OBS! Kontrollera alltid innehållet i ditt paket när du fått det.


Ej uthämtade försändelser
För alla spårbara försändelser som inte hämtas ut debiterar Väsen af Sverige kunden kostnaderna för original frakt, returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad, denna avgift är 100 kr.